Pozwala na dodanie dowolnych stron CMS oraz załączników do maila z potwierdzeniem zamówienia co jest wymagane przez nowe regulacje prawne od 25 grudnia 2014.
Według nowych zasad wprowadzanych Ustawą, konsument powinien być rzetelnie poinformowany o wszystkich prawach i obowiązkach najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy na odległość, co oznacza, że wszystkie informacje wymagane Ustawą należy zamieścić już w treści strony www sklepu internetowego.
Jakie zatem informacje należy przekazać konsumentowi? Na to pytanie odpowiada art. 12 ustawy, który szczegółowo wskazuje o czym przedsiębiorca musi poinformować konsumenta, m.in. należy wskazać główne cechy świadczenia, dane identyfikacyjne przedsiębiorcy (chodzi nie tylko o dane adresowe firmy, nazwę organu, który zarejestrował działalność, ale także o adres poczty elektronicznej i nr telefonu czy faksu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą), łączną cenę zakupu za towar wraz z należnymi podatkami, sposób i termin zapłaty, sposób i termin spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowaną procedurę reklamacyjną, poinformować o możliwości i terminie odstąpienia od umowy oraz o wzorze formularza odstąpienia od umowy, o kosztach zwrotu rzeczy, jakie ponosi konsument w przypadku odstąpienia od umowy, a także wskazać kiedy konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy, poinformować o obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad, itd.
To tylko niektóre z licznych wymaganych Ustawą obowiązków informacyjnych, jak widać jest ich sporo. Wszelkie te kwestie należy uwzględnić nie tylko w regulaminie sklepu internetowego, ale także w strukturze technicznej samego sklepu.
Przedsiębiorca prowadzący handel za pośrednictwem Internetu ma obowiązek udzielenia powyższych informacji w sposób odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na odległość, w sposób czytelny, zrozumiały i jasny dla przeciętnego konsumenta. Przedsiębiorca ma również obowiązek przekazania konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Potwierdzenie to obejmuje wskazanie informacje, o których mowa powyżej, chyba że przedsiębiorca dostarczył konsumentowi te informacje, na trwałym nośniku przed zawarciem umowy, oraz informacje o udzielonej przez konsumenta zgodzie na dostarczanie treści cyfrowych w okolicznościach przewidujących prawo odstąpienia od umowy.
Warto wskazać, co Ustawa rozumie jako trwały nośnik, zatem zgodnie z definicją legalną zawartą w Ustawie- art. 2. ust.4.: „trwały nośnik” – to materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci. Z preambuły dyrektywy EU, która stanowiła kanwę do przygotowania Ustawy, wynika, że trwałym nośnikiem jest w szczególności papier, pamięć USB, płyty CD-ROM, DVD, karty pamięci lub twarde dyski komputerów, ale także poczta elektroniczna. Dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe oznacza to, że możliwe jest wypełnienie obowiązku przekazania konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy na odległość poprzez wysłanie go na adres mailowy konsumenta podany przy zamówieniu np. łącznie z informacją, jaką otrzymuje kupujący po dokonaniu zamówienia.
CENA: 69zł 49zł
Masz pytania odnośnie działania modułu? Chciałbyś mieć go w swoim sklepie? Napisz do Nas:
http://prestas.4vip.pl/1608/tjgmvwn4twlq6e0v user: demo@demo.com pass: demodemo